Teslin hybris in zakoni narave

Nikola UnpluggedRazstava in predavanje v okviru predstavitve hiperstripa v razvoju Nikola Unplugged,

v petek, 16. decembra 2011, ob 19:00, v Kulturnem Inkubatorju, Koroška 18, Maribor.

Nikola Unplugged nastaja pod vplivom tekstov, pisem in odvetniških zapiskov Nikole Tesle, ter je posvečen predstavitvi največje neopažene tragedije XX. stoletja: razvoj in (začasen) propad sna Nikole Tesle; zasnova, gradnja in uničenje stolpa in postaje Wardenclyffe, ki naj bi ob čezoceanski telefoniji, demonstriral možnost brezžičnega prenosa katerekoli količine energije na katerokoli točko planeta, z izgubo, ki naj ne bi bila manjša od petih procentov. Nikola Unplugged skuša razkaditi meglo okrog Wardenclyffea, da bi (med drugim) napotil druge bolj nadarjene od nas v električni umetnosti, da se Tesline raziskave nadaljujejo in da se Wardenclyffe morda nekoč (in če se lahko) končno uresniči kot se spodobi, v imenu življenja in dobrobiti vsega kar živi, ter ob tem odgovoriti na sledeča vprašanja:

Zakaj je Tesla gradil Wardenclyffe? Kako naj bi Wardenclyffe deloval?
Zakaj ga ni končal? Kdo mu je pomagal in zakaj? Kdo ga je oviral in zakaj ni uspel?

Kaj se je sam iz tega naučil, ter kako in zakaj je bil (začasno) izbrisan iz zgodovine?

Na navedena vprašanja bo skušal odgovoriti pobudnik in avtor projekta Tibor Hrs Pandur v predavanju: Teslov hybris in zakoni narave.

Teslin hybris in zakoni narave

 
Razstava in predavanje v okviru predstavitve hiperstripa v razvoju Nikola Unplugged,

v petek, 16. decembra 2011, ob 19:00, v Kulturnem Inkubatorju, Koroška 18, Maribor.

Nikola Unplugged nastaja pod vplivom tekstov, pisem in odvetniških zapiskov Nikole Tesle, ter je posvečen predstavitvi največje neopažene tragedije XX. stoletja: razvoj in (začasen) propad sna Nikole Tesle; zasnova, gradnja in uničenje stolpa in postaje Wardenclyffe, ki naj bi ob čezoceanski telefoniji, demonstriral možnost brezžičnega prenosa katerekoli količine energije na katerokoli točko planeta, z izgubo, ki naj ne bi bila manjša od petih procentov. Nikola Unplugged skuša razkaditi meglo okrog Wardenclyffea, da bi (med drugim) napotil druge bolj nadarjene od nas v električni umetnosti, da se Tesline raziskave nadaljujejo in da se Wardenclyffe morda nekoč (in če se lahko) končno uresniči kot se spodobi, v imenu življenja in dobrobiti vsega kar živi, ter ob tem odgovoriti na sledeča vprašanja:
Zakaj je Tesla gradil Wardenclyffe? Kako naj bi Wardenclyffe deloval?
Zakaj ga ni končal? Kdo mu je pomagal in zakaj? Kdo ga je oviral in zakaj ni uspel?

Kaj se je sam iz tega naučil, ter kako in zakaj je bil (začasno) izbrisan iz zgodovine?

Na navedena vprašanja bo skušal odgovoriti pobudnik in avtor projekta Tibor Hrs Pandur v predavanju: Teslov hybris in zakoni narave.

VABLJENI!      VSTOP PROST!

Družabno družboslovje-letos zadnjič

Božiček na Družabnem družboslovjuZA ZAKLJUČEK KULTURNI PROGRAM Z OBDARITVIJO

Zadnje srečanje Družabnega družboslovja v letošnjem jesenskem ciklusu, ki ga v okviru Mladinskega kulturnega centra (kot organizatorja) in ob so producentstvu zavoda Maribor2012 in  podpori ŠOUM osmišljata in vodita dr. Vesna V. Godina in dr. Andrej Fištravec, je bilo v ponedeljek, 19. 12. 2011 ob 19. uri v klubu KGB na Vojašniškem trgu v Mariboru posvečeno sproščenemu druženju ob kulturnem programu, knjižnemu obdarovanju ter izmenjavi kulinaričnih posebnostih najbolj zvestih obiskovalcev DD (ki jih nihče ni preganjal, če so prišli oblečeni v trenirke; pravzaprav so tako oblečeni še posebej zaželjeni).

V kulturnem programu so sodelovali Špela Masbruker s svojo kratko prozo in poezijo, pevki Maša Godina-Vuk in Barbara Gabrielle ter kitarist  Matjaž Stošič.

Maši Godina Vuk predstavlja petje enega od najlepših izzivov svojega življenja, ki jih v njenem življenju sploh ni malo in niso lahki, saj se je rodila s cerebralno paralizo. Že kot srednješolka je začela sistematično šolati svoj glas. Njena učiteljica petja je priznana umetnica Nika Vipotnik. Zapela bo nekaj pesmi starega indijanskega plemena Lakota, projekta, ki sta ga z Niko Vipotnik predstavljali tudi v okviru letošnjega festivala Lent prav v klubu KGB.

Barbaro Gabrielle je glasbena pot že zgodaj odpeljala v Salzburg, kjer je obiskovala zasebno šolo solo petja pri estonski organistki in operni pevki Larissi Tamm de Henry. Po vrnitvi v Slovenijo je z urami petja nadaljevala pri Dadi Kladenik, sicer pa je pet let pela v opernem zboru SNG Maribor, bila članica Deceta in Orfeja, letošnjo pomlad pa se je na povabilo Andreja Tomšiča in Vlada Vadlja pridružila legendarni Slovenski grudi. Sodelovala je že v nekaj predstavah za otroke, nam pa se bo predstavila z nekaj spevi iz najnovejšega projekta za najmlajše, ki ga odlikujejo odlične akustične izvedbe kitarista Mihaela Zanjkoviča, kontrabasista Roka Hozjana, harfista Dalibora Bernatovića in seveda njen brezhiben glas. 

Matjaž Stosič je širši javnosti poznan kot izvrstni flamenco kitarist in komponist, ki se je po študiju kitare (Maribor, Beograd) izobraževal tudi v Španiji. Sodeloval je tudi pri projektih Slovenskega narodnega gledališča Maribor (kot na primer Seviljski brivec, Romeo in Julija, Grk Zobra) ter v različnih zasedbah (kot na primer Nino Manas, The Full Cool Jazz Orchestra, Big band RTV Sloveniji). Vsem navzočim v KGB bo podaril nekaj svojih umetnij iz svojega širokega ustvarjalnega repertoarja.

 

Programi

Through the implementation of our youth programs we enable young people to participate in various activities during their free time, to improve, informally educate, discover, explore, and train. At the same time we offer them financial, material and infrastructural resources, to express themselves and be creative in different fields.

Our priority areas will include the sphere of informal education, volunteering, researching and international youth work, of informing and advising as well as participation of the young in the company, plus their awareness of human rights and active citizenship.

Involving young people in all these areas will have a positive impact on enhancing their competence, enable their creative and artistic freedom, help in the search for identity and give them a sense of autonomy. At the same time, MKC will also provide mentoring assistance with preparation and execution of various projects and provide adequate specialist training for activity in different areas on local, national and international levels, along with the fact, that this gained experience may be useful in finding work and employment.

Beside the organisation of cultural, educational events, lectures and other events on its own premises or elsewhere, we will take care to increase the involvement of the young in our programs and encourage their active participation in the wider environment. We will inform them about the youth activities and accentuate the current problems.

As part of our operation, we will continue to carry out those activities, which are open to young people with fewer opportunities. These will give them the chance, to draw attention to themselves and to the problems they face, and then together we will seek solutions and possibilities for a more qualitative and better everyday life.

Our mission is therefore, to give young people an opportunity to use their ingenuity and initiative, along with our help, to gain a broad range of skills and experiences as a good rationale on the way to the adult world.

 
 

Mladi

 

 

Programi

Z izvajanjem svojih mladinskih programov omogočamo mladim, da se udejstvujejo v različnih dejavnostih v okviru svojega prostega časa, se ob tem izpolnjujejo, neformalno izobražujejo, odkrivajo, raziskujejo ter se usposabljajo. Ob tem jim nudimo finančne, materialne in infrastrukturne pogoje, da se lahko izražajo in ustvarjajo na različnih področjih.

Naša prednostna področja bodo segala v sfero neformalnega izobraževanja, prostovoljskega, raziskovalnega in mednarodnega mladinskega dela, informiranja in svetovanja ter participacije mladih v družbi, njihovega zavedanja človekovih pravic in aktivnega državljanstva.

Vključevanje mladih v vsa ta področja bo pozitivno vplivalo na večanje njihovih kompetenc, jim omogočalo kreativno in umetniško svobodo, pomagalo pri iskanju lastne identitete ter jim dajalo občutek avtonomije. Ob tem jim bo MKC nudil tudi mentorsko pomoč pri pripravi in izvedbi različnih projektov ter jih ustrezno strokovno usposabljal za delovanje v različnih dejavnostih na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni, pri čemer jim te pridobljene izkušnje lahko koristijo pri iskanju dela in zaposlitve.

Ob organiziranju kulturnih, izobraževalnih prireditev, predavanj in drugih dogodkov v svojih prostorih ali drugje bomo skrbeli za večjo vključenost mladih v naše programe ter spodbujali njihovo aktivno udejstvovanje tudi v širšem okolju. Obveščali jih bomo o mladinskih dejavnostih in opozarjali na aktualno problematiko.

V okviru svojega delovanja bomo nadaljevali z izvajanjem aktivnosti, ki se jih lahko udeležujejo mladi z manj priložnostmi. Dajejo jim namreč možnost, da opozorijo nase in na težave, s katerimi se spopadajo, nato pa skupaj iščemo rešitve in priložnosti za kakovostnejši in boljši vsakdan.

Naše poslanstvo je torej, da mladim damo možnost, da s svojo iznajdljivostjo in samoiniciativnostjo ter z našo pomočjo dobijo širok spekter znanj in izkušenj kot dobro popotnico v svet odraslih.

 
 

Mladi

 

 

Svet kot zarota: Branko Bembič

Teorije zarotV torek, 13. decembra, od 18.00, v Kulturnem Inkubatorju

 

PRISPEVEK K ANTIHUMANIZMU

Pojem ‘zarota’ meri na tajno delovanje skupine ljudi, torej predpostavlja nek namen in neke akterje, ki se združujejo, da bi dosegli določen cilj. V prispevku bomo razvili tezo, da, vsaj kar zadeva delovanje kapitalističnega gospodarstva, nikakor ne moremo govoriti o akterjih, ki bi sledili avtonomno postavljenim ciljem. Nemara lahko govorimo o subjektu, ki pa ni človeški akter, temveč gre za vrednost v odnosu do same sebe oziroma, kot se izrazi Marx, vrednost kot subjekt. Prikazali bomo mehanizem skozi katerega vrednost zaživi lastno življenje in vznikne kot tujek, ki obvladuje družbo, čeravno je sam le učinek strukture medčloveških odnosov, ter oblike, v katerih se ta subjekt udejanja skozi različna zgodovinska obdobja kapitalističnega gospodarstva.

Družabno družboslovje – gost dr. Zoran Milivojević

DR. ZORAN MILIVOJEVIĆ NA DD

Zoran20Milivojevic20300202 1165229113Dr. Zoran Milivojević bo naslednji gost srečanja Družabnega družboslovja v tretjem adventnem ponedeljku 12. 12. 2011 ob 19. uri v klubu KGB v Mariboru, ki ga organizira Mladinski kulturni center Maribor ob podpori in koprodukciji Zavoda Maribor2012 in Študentsko organizacijo Univerze v Mariboru in avtorskem vodstvu dr. Vesne V. Godina in dr. Andreja Fištravca.

Psihoterapevt Zoran Milivojević je doktor medicine. Rodil se je leta 1957 v Beogradu, kjer je tudi diplomiral leta 1984.

Psihoterapevt je postal leta 1989, ko je kot tranksakcijski analitik uspešno opravil mednarodni izpit in se hkrati izpopolnjeval v Mednarodnem in evropskem združenju za transakcijsko analizo. Od leta 1990 dela kot uradni mednarodni izobraževalec in nadzornik za transakcijsko analizo pod mentorstvom dr. Carla Moisa. Leta 2001 je prejel najvišji status izobraževalca in nadzornika znotraj transakcijske analize (Teaching and Supervising Transactional Analyst). Leta 2004 pa je prejel evropski certifikat za psihoterapijo Evropske zveze za psihoterapijo.

Od leta 2006 je mednarodni predavatelj in lektor na Univerzi Sigmunda Freuda na Dunaju v Avstriji. Je nadzornik nekaterih ustanov v Sloveniji, ki se ukvarjajo s psihoterapijo in vzgojo. Je predsednik Zveze transakcijskih analitikov Srbije v Novem Sadu. Hkrati je tudi strokovni direktor Psihopolis insituta, d.o.o v Novem Sadu.

Zoran Milivojevič je tudi avtor več knjig. Med drugim: »Čustva: Psihoterapija in razumevanje čustev«, »Formule ljubezni«, »Kako si ne uničiti življenja, ko iščemo pravo ljubezen«, »Igre, ki se jih igrajo narkomani«,  »Igre, ki jih igrajo narkomani: Transakcijska analiza problematičnega jemanja drog«, »Mala knjiga za velike starše : priročnik za vzgojo otrok«. Je tudi soavtor več strokovnih učbenikov na področju psihiatrije, psihoterapije in seksologije.

Sedaj dela kot zasebnik v Novem Sadu in Ljubljani. Je poročen in je oče enega otroka.

VABLJENI!   VSTOP PROST!

 

ZADNJI DAN MINIL V ZNAMENJU DVEH PERFORMANS PREDAVANJ IN KONCERTA LOLLOBRIGIDA

ZADNJI DAN MINIL V ZNAMENJU DVEH PERFORMANS PREDAVANJ IN KONCERTA LOLLOBRIGIDA

Zadnji dan Performe se je končal v velikem stilu … Performans 7 sekund  se je še zadnjič odvil na dveh lokacijah: na Trgu generala Maistra in Slovenski ulici, medtem ko sta petkovo popoldne v Umetnostni galeriji zaznamovali dve performans predavanji, ki sta ju pripravili likovna umetnica Jasmina Cibic in performerka, plesalka in koreografinja Mala Kline.

Prvo performans predavanje je bilo bolj klasičnega tipa: Jasmina Cibic je sestavila predavanje v obliki angleške abecede, na katero je navezala različne osebnostne lastnosti Male Kline in pritegnila z izborom besed, ki opisujejo to čudovito koreografinjo. Jasmina ji pripiše zanimanje za filozofijo (ki jo je tudi študirala), psihoanalizo, stvarno in fiktivno literaturo, teater in humor, pri katerem zapiše:« H je za humor. Če se spomnite je imel Fellini pri sebi vedno košček papirja z besedami »Spomni se, da je to smešen film!«, ki ga je prilepil na kamero, ko je snemal film.« Pri črki V (viewer= gledalec) potegne vzporednice s sabo, saj se opredeli za turističnega opazovalca: » In turistični opazovalec sem jaz … Kajti do danes nisem videla niti ene predstave Male Kline niti je nisem spoznala osebno. Ne morem se opredeliti niti kot raziskovalec ali vojer …«

Mala Kline je po drugi strani predstavila dramaturginjo in performerko Andrejo Kopač, ki je v ponedeljek začela z  uvodnim performans predavanjem, tako da je bil krog zdaj z njo tudi sklenjen. Mala Kline je izbrala zanimivo scenografijo s palmo in vodo, ki se je nahajala v pritličju Umetnostne galerije Maribor (del razstave Lords of dirt), in izkoristila ves njen potencial, saj je pogumno zabredla v vodo in v njej med drugim tudi izvajala svojevrstno koreografijo, med katero je oponašala gibe flaminga. Poudarek je bil na predavanju in koreografiji Andreje Kopač, ki jo je izvajalka predvajala na prenosnem računalniku, potem pa je z oponašanjem njenih gimnastičnih gibov nadgradila predstavo s svojo koreografijo. Maja Kline pravi, da naši družbi primanjkuje odprtosti do drugega in drugačnega, in vidi pomen performans predavanj prav v tem, da se zliješ z drugim, ki ga osebno ne poznaš ter da obenem preskočiš dogmatične ideološke okvirje. Ples ji ne predstavlja samo estetske vrednosti, temveč v njem vidi način, da se plesalec poveže s kozmičnim principom in kolektivnim nezavednim, ki se nahaja v vseh nas. Morda si je prav zato za svojo predstavo izbrala element vode, saj je voda v sanjski govorici metafora za čustva in nezavedne procese … Tako kot voda v sebi hrani spomin, tako tudi telo v obliki blokad, napetosti in bolezni, v sebi kopiči najrazličnejše spomine na osebno in kolektivno travmo, s katero plesalec skozi ples vedno znova razrešuje. Prav zato je Mala Kline pokazala s svojim nastopom veliko mero duhovitosti, poguma in inovativnosti … Če povzamemo vsa performans predavanja skupaj, pa lahko rečemo, da je bil udeležencem koncept jasen in da so se ob ustvarjanju performansov zabavali na različne načine, vendar je prav, da so jih nekateri umestili znotraj določene teoretske filozofske paradigme ter jim s tem dali piko na i. Delati predstavo o nekom, ki ga ne poznaš, ni tako lahka naloga, a obenem ti pušča veliko odprtega manevrskega prostora za interpretacije …

Po dogajanju v Umetnostni galeriji Maribor, v kateri so se nadaljevali performansi ob odprtju njihove nove razstave, smo se organizatorji Performe in umetniki, ki so na njej sodelovali, odpravili na prigrizek, na katerem smo predebatirali zadnje dogodke. Pot smo končali na koncertu hrvaške skupine Lollobrigida, na katerem se je zbralo okrog 150 ljudi. Lahko rečemo, da je Performa znova postregla z odličnimi izvajalci in zanimivimi nastopi, ki nam bodo še dolgo časa odzvanjali v glavi. Z odličnim izborom video izvajalcev in performerjev so se izkazali tako organizatorji kot programski selektorji in pokazali, da so performansi zadnje čase v porastu in da je tudi njihova kvaliteta na visokem nivoju. Ko bi le bila država bolj dovzetna za financiranje tovrstnih dogodkov, mediji pa za ustrezno poročanje in kritično refleksijo o njih …  

Miša Gams

FOTOGRAFIJE