MFRU – Mednarodni Festival Računalniških Umetnosti (v organizaciji Mladinskega kulturnega centra Maribor) ima v Sloveniji bogato tradicijo, saj skuša z odpiranjem prostora računalniških umetnosti ter privabljanjem širokega spektra interdisciplinarnih gostov že tradicionalno skrbeti za ustrezno umestitev digitalnih in/ali intermedijskih umetnosti tudi v slovensko okolje. Od previdnih začetkov v zgodnjih devetdesetih je Festival nadgrajeval svojo primarno dejavnost in se z letošnjo, že devetnajsto ponovitvijo, umešča med unikume slovenskega medijskega prostora, s čimer je njegovemu idejnemu očetu, Mariborčanu Jožetu Slačku, vizionarsko uspelo postaviti čvrste temelje potencialnemu intermedijskemu razcvetu našega malega mesta.
MFRU predstavlja most med teoretskimi in praktičnimi vsebinami intermedijskim umetnosti. Povezuje jih z digitalnimi mediji, znanstvenimi dosežki, tehnološkimi novostmi. S spodbujanjem interaktivnega sodelovanja različnih smeri digitalnih umetnosti ter njihove integracije v praktično, torej produkcijsko ali pedagoško okolje, omogoča Festival vsakoletno promocijo sodobne umetniško – programske smeri, katere globalni učinek vsakodnevno stopnjuje moderna tehnologija, zato je s tega stališča vloga Festivala kot inkubatorja novih, predvsem domačih mladih avtorjev, še posebej pomembna. Prispeva namreč k dopolnitvi pomembne programske niše, s čimer umešča Maribor med partnerska evropska festivalska mesta.
Festival je namenjen odpiranju oči javnosti ter intermedijskemu raziskovanju pojma in bistva kompleksnosti v okvirih računalniške umetnosti. Gre za razvijajočo se smer, ki je odraz sodobnega časa in odgovor na izzive tehnoloških sprememb, ki jih pred nas postavlja globalno omreženi svet.
Festivalsko dogajanje se osredotoča na dva temeljna vidika. To sta umetniški ter izobraževalni modul, s čimer sledimo osnovnemu cilju transdisciplinarnega mreženja, ki je nujno povezano z raziskovanjem, izobraževanjem ter perceptivnostjo v različnih prostorih sodelujočih umetnikov, ki realni delež izobraževalnega procesa, skozi katerega so šli v okviru formalne izobrazbe, zaradi lastne umetnosti konstantno in nenehno nadgrajujejo, se spopolnjujejo ter izobražujejo.
Izobraževalni oziroma pedagoški pristop MFRU cilja na šolarsko, dijaško in študentsko populacijo – vključevati hoče mlade od osnovnih in srednjih šol do študentov. Usmerjenost formalnega izobraževalnega sistema je namreč še zmeraj preveč enosmerna, premalo interdisciplinarna, s čimer ostaja zaprta v ozki domeni lastne znanstvenosti, ki ji v globalni dobi vse bolj topi parafinske peruti. Šolstvo se trmasto oklepa mnenja o nevarnosti pretirane uporabe računalnikov in sodobnih naprav, pri čemer opozarjamo na preprosto dejstvo, da to pravilo velja za prav vsa področja človekovega delovanja in torej ne more biti tu nikakršen aksiom. Vsaka žica, ki jo preveč ali premalo napnemo, ne bo uglašeno brenkala, je rekel že Veliki Debeluh.
Tudi s tega stališča se zdi, da je prav zato še toliko bolj potrebna raziskovanja in predvsem javnega interakcijskega predstavljanja na festivalih tipa MFRU.